flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про доступ до публічної інформації

 

Наказом керівника апарату
Бородянського районного суду Київської області від "06" червня 2011 року № 66
ПОЛОЖЕННЯ
про забезпечення доступу до публічної інформації
у Бородянському районному суді Київської області
 

Розділ І. Загальні положення

1.1. Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації у Бородянському районному суді Київської області (далі – Суд).
1.2. Визначення понять:
1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;
2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Судом повноважень, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні Суду;
3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, крім суб’єктів владних повноважень, об’єднання громадян без статусу юридичної особи;
4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги;
5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
1.3. Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до законів України "Про доступ до публічної інформації", "Про судоустрій і статус суддів", "Про інформацію", "Про доступ до судових рішень", Цивільного процесуального кодексу України, Кримінально-процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексу про адміністративні правопорушення..
1.4. Дія цього Положення не поширюється на надання інформації при здійсненні судочинства Судом, при виконанні судових рішень, на відносини щодо отримання інформації суб’єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян.
1.5. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Суду організовують і забезпечують заступник керівника аппарату Суду та працівники апарату Суду.

Розділ ІІ. Забезпечення доступу до публічної інформації
про діяльність Суду

2.1. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду забезпечується:
1) оприлюдненням публічної інформації в засобах масової інформації;
2) розміщенням публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду в мережі Інтернет;
3) розміщенням публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;
4) присутністю запитувачів інформації на відкритих судових засіданнях у Суді;
5) наданням інформації за запитами на інформацію.
2.2. Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній формі та у вигляді документованої інформації, в тому числі у вигляді електронного документа.
2.3. Публічна інформація про діяльність Суду надається у формі, визначеній законодавством у сфері судоустрою, статусу суддів та здійснення судочинства.
У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді.
Публічна інформація надається в усній формі фізичним, юридичним особам, об’єднанням громадян під час особистого прийому. Вказана інформація також надається по телефону структурними підрозділами або уповноваженими посадовими особами.
2.4. Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.
Перелік відомостей, які належать до інформації з обмеженим доступом, а також відомостей, які не містять ознак публічної інформації, визначається в додатку 1 до цього Положення.
2.5. Особою, відповідальною за надання відомостей за запитами на інформацію, є заступник керівника аппарату апарату Суду в межах своєї компетенції.
2.6. Надання публічної інформації про діяльність Суду запитувачам інформації на їх запит, а також розміщення вказаної інформації на веб-сайті Суду та інформаційному стенді забезпечує заступник керівника апарату Суду за такими напрямами діяльності:
– щодо інформації довідкового характеру з Єдиної автоматизованої системи діловодства Суду (далі – ЄАСД), документів, що зберігаються в архіві Суду – старший секретар Суду.
– про рух судових справ, день, час і місце їх розгляду, стан розгляду у відповідній судовій юрисдикції справ на поточну дату: в усній формі (за телефоном) –старший секретар суду; в письмовій формі (за письмовими запитами) – заступник керівника аппарату Суду;
– про доходи суддів та державних службовців апарату Суду і членів їх сімей, інші персональні дані та відомості з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних та про доступ до публічної інформації; про вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад – заступник керівника аппарату Суду;
– про нормативно-правові засади діяльності Суду; висновки на проекти нормативно-правових актів, які стосуються судової системи та діяльності Суду; – заступник керівника аппарату Суду;
– про статистичні дані щодо здійснення судочинства Судом, відображені у звітах, матеріали аналізів та узагальнень судової практики Суду – заступник керівника аппарату Суду ;
– про матеріально-технічне забезпечення Суду, утримання, експлуатацію, ремонт, будівництво адміністративних будинків, обслуговування території; господарське забезпечення заходів, які проводяться Судом; створення працівникам безпечних умов праці, надання їм допомоги у вирішенні соціально-побутових питань, забезпечення житлом; охорону праці та техніку безпеки, пожежну безпеку; організацію медичного обслуговування і харчування суддів та працівників апарату – заступник керівника аппарату Суду;
– про інформаційно-телекомунікаційні системи, бази даних Суду – головний спеціаліст з інформаційних технологій Суду;
– про доступ до судових засідань у Суді – судовий розпорядник;
– про прийом громадян у Суді –заступник керівника аппарату Суду;
– про порядок акредитації представників засобів масової інформації, наповнення інформацією веб-сайту Суду – заступник керівника аппарату Суду.

Розділ ІІІ. Надання публічної інформації про діяльність Суду
 
3.1. Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується прес-службою Суду відповідно до законів України "Про судоустрій і статус суддів", "Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування в Україні у засобах масової інформації", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію", "Про друковані засоби масової інформації", "Про телебачення і радіомовлення", "Про інформаційні агентства".
Порядок взаємодії Суду з представниками засобів масової інформації визначено у додатку 2 до цього Положення.
3.2. Відповідно до Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді та Положення про офіційний веб-сайт Бородянського районного суду Київської області заступник керівника аппарату Суду забезпечує оприлюднення на веб-сайті Суду інформації, підготовленої працівниками апарату Суду з урахуванням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації".
3.3. Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду, зокрема, підлягають:
1) інформація про діяльність Суду:
– місцезнаходження, поштова адреса, адреса електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;
– прізвища, імена та по батькові, службові номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти Голови Суду та його заступника, керівника апарату Суду та його заступника,;
– розклад роботи та графік прийому громадян;
– вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;
– порядок звернення до Суду учасників судового процесу;
2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;
3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;
4) інформація, пов’язана з розглядом справ у Суді;
5) висновки щодо проектів законодавчих актів, які стосуються судової системи та діяльності Суду;
6) аналізи судової практики і дані судової статистики;
7) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;
8) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;
9) звіти, в тому числі щодо результатів розгляду запитів на інформацію;
10) інші відомості про діяльність Суду, які належать до публічної інформації.
3.4. Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України “Про доступ до судових рішень”.
3.5. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщується інформація:
1) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об’єднань громадян, з питань, пов’язаних з організацією діяльності Суду;
2) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду в Суді;
3) банківські реквізити для сплати витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи та державного мита (судового збору);
4) порядок оскарження судових рішень до Суду;
5) порядок присутності на судовому засіданні, заходи, які застосовуються до порушників, порядок пропуску до приміщення Суду і зали судових засідань;
6) умови і порядок отримання інформації про діяльність Суду;
7) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувачів інформації про діяльність Суду.
3.6. Фізичні особи, представники юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи мають право бути присутніми на відкритому судовому засіданні в Суді, робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої відповідно до вимог та обмежень, які встановлюються процесуальним законодавством.
3.7. Порядок доступу осіб, указаних у пункті 3.6, до приміщення Суду і зали судових засідань здійснюється судовим розпордяником відповідно до чинного законодавства.
3.8. Запитувач має право звернутися до Суду із запитом на інформацію, вимоги щодо оформлення якого визначені Законом України "Про доступ до публічної інформації".
З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна отримати в канцелярії Суду та на офіційному веб-сайті Суду (додатки 3 – 5 до Положення).
У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа Суду, обов'язково зазначивши в запиті своє ім'я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.
Форма електронного запиту містить інструкцію щодо його заповнення (додаток 6 до Положення).
 
Розділ ІV. Порядок реєстрації та опрацювання 
запитів на інформацію

4.1. Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються в канцелярії Суду з урахуванням вимог цього Положення.
4.2. Запити на інформацію реєструються у ЄАСД в картотеці "Запити на інформацію".
4.3. Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції старший секретар Суду виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх до керівництва Суду.
4.4. У випадках коли запит містить прохання надати інформацію, яка стосується різних напрямів діяльності Суду, відповідальною за надання відповідей на запит визначається заступник керівника аппарату Суду відповідно до пункту 2.6 цього Положення.
За рішенням Голови Суду або його заступника, керівника апарату Суду відповідальним за надання відповіді на такий запит може бути визначено одного із працівників аппарату Суду. У такому випадку співвиконавці зобов’язані не пізніше чотирьох робочих днів з дня отримання Судом запиту надати відповідальному виконавцю відповідні документи.
4.5 Запит на інформацію з відповідною резолюцією Голови Суду чи його заступника, керівника апарату Суду чи його заступника опрацьовується у канцелярії Суду після чого невідкладно передається виконавцям.
4.6. Реєстрація та опрацювання запитів на інформацію, які надійшли до Суду у вигляді електронного документа, здійснюється заступником керівника аппарату Суду в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.
4.7. Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації, та у запитуваній формі (листом чи у вигляді електронного документа).
Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до відповідних структурних підрозділів для зберігання згідно зі Зведеною номенклатурою справ Суду.
4.8. Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту Судом.
У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.
4.9. У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, відповідальний за надання інформації за таким запитом, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.
4.10. У випадках коли запитувана інформація містить документи обсягом більш як 10 сторінок, відповідальний за надання інформації, не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання Судом запиту повідомляє про це заявника із зазначенням вартості фактичних витрат, пов’язаних із копіюванням або друком документів, та реквізитів і порядку сплати цих витрат. За таких обставин надання інформації здійснюється протягом трьох робочих днів після підтвердження оплати вартості фактичних витрат.
4.11. У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.

Розділ V. Порядок надання інформації про діяльність Суду
 
5.1. Відповідь на запит надається заступником керівника аппарату Суду або іншим відповідальним працівником Суду за його підписом.
Відповідь на запит, що містить прохання надати інформацію з різних напрямів діяльності Суду, виконавцями якого визначено кілька осіб, а відповідальним за надання відповіді – одного з них, а також відповідь з відмовою в наданні інформації з підстав, передбачених підпунктом 1 пункту 5.4 цього Положення, надається за підписом керівника апарату Суду або за його дорученням заступником керівника аппарату Суду.
5.2. Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.
5.3. У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.
Відповідь на такий запит підлягає обов’язковому погодженню з Головою Суду або його заступником.
5.4. Відповіді на запит підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.
5.5. Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:
1) якщо він не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;
3) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України "Про доступ до публічної інформації", відповідно до якої запит на інформацію має містити:
– ім'я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
– загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;
– підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.
5.6. Інформація на запит надається безкоштовно.
У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.
Розмір витрат на копіювання та друк копій документів та порядок відшкодування цих витрат визначається Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк документів, які надаються запитувачам інформації.
 
 
Додаток 2
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації
у 
Бородянському районному суді Київської області затвердженого
Наказом Бородянського районного суду Київської області від 06.06.2011року № 66
 
 
ПЕРЕЛІК
конфіденційної інформації, що є власністю держави, та якій надається гриф
обмеження доступу «Для службового користування» у
Бородянському районному суді Київської області
 
 1.    Звіти по формі 9 ДС " Про кількісний та якісний склад державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які займають посади керівників та спеціалістів" та №6 ПВ" Про кількість працівників, їхній якісний склад та професійне навчання".
2.    Листування, нормативно-розпорядчі та облікові документи з питань оформлення допуску працівників Бородянського районного суду Київської області до державної таємниці.
3.    Номенклатура посад працівників Бородянського районного суду Київської області, зайняття яких потребує оформлення допуску до державної таємниці.
4.    Листи, довідки, висновки та інші матеріали, підготовлені виконавцями секретних документів, які містять відомості, що не становлять державної таємниці, але у разі розголошення яких можливе настання негативних наслідків у внутрішньополітичній, зовнішньополітичній, економічній, військовій, соціальній, гуманітарній, науково-технологічній, екологічній, інформаційній сферах та у сферах державної безпеки.
5.    Відомості за окремими показниками про заходи з режимно-секретної роботи в Бородянському районному суді Київської області, у разі розголошення яких можливе настання перешкод для забезпечення охорони державної таємниці.
6.    Відомості організаційного характеру щодо мобілізаційної роботи без зазначення інформації про дислокацію, характеристики запасних пунктів управління, а також відомості за окремими показниками про порядок фінансування заходів з мобілізаційної підготовки.
7.    Документи нормативно-правового характеру, які опрацьовуються працівниками Бородянського районного суду Київської області та мають гриф обмеження доступу «Для службового користування», крім випадків, коли вони містять відомості, що становлять державну таємницю, а також проекти таких нормативно-правових актів, що розробляються працівниками Бородянського районного суду Київської області.
8.    Договори та документи претензійно-позовного характеру, які мають гриф обмеження доступу «Для службового користування», крім випадків, коли вони містять відомості, що становлять державну таємницю.
9.    Документи, які містять конфіденційну інформацію органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій.
10.   Інформація Служби безпеки України, МВС України, Генпрокуратури України та інших контролюючих і правоохоронних органів, що надійшла до Бородянського районного суду Київської області з грифом «Для службового користування» та інформаційні листи, що надаються у відповідь на звернення зазначених органів у разі, якщо інформація відповідає критеріям віднесення її до конфіденційної.
11.   Особові справи суддів та працівників – державних службовців, службовців Бородянського районного суду Київської області.
 
 
Додаток 4
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації
у Бородянському районному суді Київської області,
затвердженого наказом
керівника апарату
Бородянського районного суду Київської області
від "6" червня 2011 року № 66
Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)
 
БОРОДЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
смт.Бородянка, вул.Леніна, 315, 07800

____________________________
(прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)
що проживає за адресою:
___________________________
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ

Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:
1. ___________________________________________________________
2. ___________________________________________________________
3. ___________________________________________________________
Вiдповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою:
_______________________________________________________
 
Ознайомлений(а) з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
(підпис)
«____» __________ 20__ р. _________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
---
 
Додаток 5
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації
у Бородянському районному суді Київсько області,
затвердженого наказом
керівника апарату
Бородянського районного суду
від "6" червня 2011 року № 66
Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)
 
БОРОДЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
смт.Бородянка, вул.Леніна, 315, 07800
______________________________
(назва юридичної особи, об’єднання громадян)
___________________________
(адреса місця розташування)
___________________________
тел. _________; е-mail:___________
 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ
Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5, 9, 28, 29, 32, 33 Закону України «Про інформацію» просимо надати таку інформацію:
1. ___________________________________________________________
2. ___________________________________________________________
3. ___________________________________________________________
Вiдповідь на iнформацiйний запит просимо направити за адресою:
_______________________________________________________
Ознайомлені з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок.___________
 
(підпис)
 
«____» __________ 20__ р. _________ ________________
(дата) (підпис) (прізвище, ініціали)
 
 
Додаток 6
до Положення про забезпечення
доступу до публічної інформації
у Бородянському районному суді Київської області,
затвердженого наказом
керівника апарату 
Бородянського районного суду Київської області
від "6" червня 2011 року № 66
ІНСТРУКЦІЯ
щодо заповнення електронного запиту на інформацію
 
Текст електронного запиту повинен містити одне питання та не перевищувати 1 000 знаків. Запит не повинен вміщувати вкладених файлів.
Усі поля в електронній формі запиту підлягають обов’язковому заповненню. Електронний запит з неналежно заповненими або незаповненими полями у Бородянському районному суді Київської області не розглядається.
Скарги, порядок розгляду яких регулюється процесуальним законодавством, а також запити на інформацію, тексти яких містять більше 1 000 знаків, копії документів, фотографії та інші вкладення, можуть бути направлені до Бородянського районного суду Київської області поштовим зв’язком або через канцелярію суду.
Відповідь на електронний запит направляється на адресу електронної пошти, вказану запитувачем, у терміни, встановлені законодавством.